PILATES

A Pilates-tréning célja az izmok különleges módon történő erősítése és azok kiegyensúlyozott működésének fejlesztése matracon és gépen végezhető gyakorlatok segítségével. Nem vagyunk egyformák, ugyanígy problémáinkban is különbözünk. Mi, a Menta Egészségközpontban az egyéni, személyreszabott gyakorlatsorokban hiszünk. Fontos a megelőző állapotfelmérés, a személyes mozgási sémák feltérképezése és ezek alapján az egyedi terápiás terv felállítása. Ez nagyobb csoportok esetében nehezen megvalósítható, könnyen előfordulhat, hogy valakire nem jut elegendő figyelem, ezért inkább az egyéni, illetve kiscsoportos (2-3 fő) tréningeket javasoljuk. A mozdulatsorok rendszeres végzése javítja a keringést a megrövidült izmok rugalmasságának helyreállításával, a beszűkült ízületek mozgástartományának normalizálásával. Javítja a testtudatot és precíz mozgáskoordinációt alakít ki. A gyakorlatok erősítik, megnyújtják és egyensúlyba hozzák a gerinc tartását biztosító izmokat, melyek így az esetlegesen sérült csigolyákról vagy porcokról leveszik a terhelést.

 

A klasszikus (Peak Pilates) szemlélet alapján az egyes gyakorlatok meghatározott, nem módosítható sorrendben követik egymást, hisz a felkészítő gyakorlatok utáni kötött sorrend – bár látszólag nincsen bemelegítés az edzés előtt – biztosítja a szervezet, a keringési rendszer, s legfőképpen a gerinc bemelegítését, felkészítését a nem könnyű gyakorlatok végrehajtására. Ez ráadásul a vendégek számára is biztonságot nyújt, hiszen viszonylag rövid idő alatt megtanulhatják a gyakorlatok.

 

A klasszikus Pilates edzés szisztematikus és progresszív. Az edzés háton fekve kezdődik, majd fokozatosan és folyamatosan következnek az ülő helyzetben, s legvégül az állásban végrehajtott gyakorlatok. A levezető gyakorlatsor záró mozdulata (az előrehajlásból felegyenesedés és a gerinc „magasra” nyújtása), majd a faltól való ellépés biztosítja a vendégeknek, hogy a gyakorlatok alatt megszerzett tudást és tapasztalatot az ajtón kilépve magukkal vigyék.

 

 

A Pilates módszer elemei
  mozgás minőségének javítása
  rövid izmok megnyújtása, gyenge izmok megerősítése
  különös figyelem a testtartásért felelős izmokra és a test irányítására
  megfelelő légzéstechnika kidolgozása
  test mechanikájának megértése és javítása
  szellemi ellazulás

 

Kovács Bea - Gyógytornász, Pilates edző

Üzenjen nekünk...

Tudta Ön, hogy...

A tartáshibák egy része már gyermekkorban kialakulhat